Leszokni a fejfájást a dohányzásról, Dohányzásról való leszokás - Fejfájás gyötör


Ez is okozhatja a fejfájást

Fáradtság, mert a nikotin nem élénkíti az idegrendszert Szorulás, a bélműködés lassulása miatt Nyugtalanság Szájszárazság Három olyan általános stratégia van, ami javíthat az összes tüneten, ezt a könnyebb megjegyzés érdekében hívhatjuk I-M-A stratégiának is: Ivás: Igyon annyi folyadékot vizet, alacsony kalóriatartalmú alkoholmentes! Érdemes mindig magánál tartani valamilyen folyadékot. Vizet például vihet magával félliteres műanyag palackban is, ami általában elfér akár egy kézitáskában is.

szeretne leszokni a dohányzásról? mit fogok kapni, ha leszokom a dohányzásról

Mozgás: Mozogjon, annyit, amennyit csak tud! Mozogjon többet mint szokott.

leszokni a fejfájást a dohányzásról

Alvás: Aludjon annyit, amennyit csak megengedhet magának! Vannak javaslataink külön-külön az egyes tünetek kezelésére is.

Több füst = több fejfájás

Ingerültség hétig tarthat. Segíthet a séta, a forró fürdő, a relaxáció gyakorlása, valamint a kávé kerülése vagy mennyiségének csökkentése.

leszokni a fejfájást a dohányzásról dohányzásról való leszokás 2 hónap telt el

Álmatlanság Tartózkodjon a koffein tartalmú italoktól este 6 után! Használjon relaxációs technikákat az elalvásnál! Köhögés, száraz torok, orrcsöpögés Igyon sok folyadékot!

Ez is okozhatja a fejfájást írta: Ridikül.

Próbáljon ki torokcukorkákat, vagy rágógumit! Rossz lehelet Igyon sok folyadékot, mosson gyakran fogat!

Röviden összefoglalva:

A tüdőnek idő kell, míg kitisztul a sok kátránytól. Használjon cukormentes rágógumit!

Egy nem dohányosnak már néhány slukktól is megfájdulhat a feje, de a fejfájás a megvonási tünetek között is szerepel: ha épp leszokni szeretnénk a dohányzásról, az első napokban jó eséllyel meg kell birkózni némi fejfájással is. A rendszeres dohányzás egészségre ártalmas hatásait talán nem kell részleteznünk. Talán nem közismert, de az újabb kutatások szerint a káros hatások között a fejfájás gyakoriságának növekedése is szerepel, ráadásul ha migrénesek vagyunk, még jobban át kell gondolunk, érdemes-e tovább cigarettázni. Az eredmények nem szorulnak különösebb magyarázatra: a dohányosok körében másfélszer olyan gyakori volt a fejfájás, mint a nemdohányzóknál. Az összefüggés azoknál volt a legkifejezettebb, akik legalább napi tíz szálat azaz fél dobozt elszívtak.

Székrekedés, puffadás hétig tarthat. Igyon rengeteg folyadékot, egyen rostos ételeket gyümölcs, teljes kiőrlésű gabona! Kefirbe, joghurtba kevert korpa segíti csökkenteni az étvágyat, és jót tesz a bélműködésnek.

A dohányzás pszichológiája

Éhség Igyon vizet, vagy alacsony kalóriatartalmú folyadékokat! Unalom Új elfoglaltságok után kell nézni: például könyv- és újságolvasás, keresztrejtvényfejtés, Internetezés, kártyázás, a barátokkal való találkozás vagy telefonálás. Készüljön valamilyen elfoglaltsággal a várakozások idejére!

Levertség esetleg depresszió Keressen leszokni a fejfájást a dohányzásról minél több örömteli elfoglaltságot, találkozzon minél gyakrabban a nemdohányzó barátaival.

leszokni a fejfájást a dohányzásról hogyan segíthetünk egy barátnak leszokni a dohányzásról

Jutalmazza meg magát! Fáradtság, kimerültség Szunyókáljon! Ne leszokni a fejfájást a dohányzásról magát!

leszokni a fejfájást a dohányzásról

Több mozgás és a könnyű tornagyakorlatok is segíthetnek. A  sóvárgással  és a  súlygyarapodás megelőzésével  külön fejezetekben foglalkozunk. Amiért nehéz leszokni a dohányzásról.