Hatékony dohányzásellenes, Dohányzás - leszokás - Magyar Nemzeti Szívalapítvány


Ezért is kell megismernie azokat a kiváltó körülményeket, amelyek a dohányzásra való késztetést kiváltják, vagy felerősítik.

hatékony dohányzásellenes

Sokan mondják, hogy akaraterő kell hozzá. Mi azt gondoljuk, hogy csupán a puszta akaratra való támaszkodás megnehezíti a leszokást.

Ezzel szemben az önkontroll módszerek alkalmazásával könnyebben és sikeresebben küzdhet meg a kihívásokkal. A korábban felismert dohányzást kiváltó körülményekkel való megküzdésben kreatívan alkalmazhatja ezeket a körülményeket. Az önkontroll stratégiák E-V-A három alapelemét használhatja: Elkerülés: Kerülje el a kiváltó körülményeket és helyzeteket! Csináljon valamit az adott hatékony dohányzásellenes másképp, mint szokott!

Mi tart vissza a leszokástól?

Alternatívával helyettesítés: A dohányzás helyett használjon alternatívát, vagy helyettesítse a dohányzást valamivel! Relaxáció a cigaretta helyett Gyümölcs vagy zöldség pl.

  1. Dohányzó bizottság
  2. A koncentráló készség csökkenése, 2 hét Ingerlékenység, izgatottság, szorongás, 4 hét Alvási problémák, 1 hét Emésztési zavarok, székrekedés, 4 hét Fel kell készíteni a környezetet is a leszokásra.
  3. Mi tart vissza a leszokástól? Hogyan hagyd abba a dohányzást?
  4. Csuth Ágnes, családorvos Abbahagyom a dohányzást - bizonyára sokaknak ismerősen hangzik ez a fogadkozás.
  5. Potecz Györgyi Létrehozva:

A három lehetőség mellé még egy negyediket is hozzátehetünk: Figyelje meg, hogyan működnek a stratégiái, és váltson másikra akkor, ha valamelyik nem működik. Ehhez azonban ki kell próbálni a stratégiáit. Éppen ezért, az elkövetkező héten ilyen kiváltó helyzet kezelését kell kipróbálni hatékony dohányzásellenes nélkül.

Téma szakértője

Válasszon olyan helyzetet, hatékony dohányzásellenes dohányzásellenes kezelni fog! Fontos, hogy előre tervezze meg, hogyan oldja meg a helyzetet a dohányzás nélkül. Naplójában érdemes rögzíteni a sikereket, és persze azt is, ha nem sikerült. Ebben az időszakban ugyan hatékony dohányzásellenes dohányzik, de az Ön által kiválasztott helyzetekben tegyen meg mindent, hogy ne gyújtson rá! Az alábbiakban összegyűjtöttünk néhány javaslatot, de természetesen a saját ötletei nagyon fontosak a kiváltó körülményekkel való megküzdésben.

Találkozhat, beszélgethet a nemdohányzó barátaival, munkatársaival.

Dohányzás - leszokás

Legyen fizikailag aktív: biciklizhet, úszhat, sétálhat vagy lehetőségei szerint végezhet bármilyen más fizikai kativitást a cigaretta helyett. Igyon egy pohár vizet!

hatékony dohányzásellenes

Cigi helyett küldjön el egy emailt vagy SMS-t valakinek. Cigi helyett Internetezhet.

Ezeknek a programoknak minél szélesebb körben kellene eljutniuk a célcsoportjaikhoz! A program célja az óvodáskorú gyermekek egészségének védelme. Feladatai: a dohányzással kapcsolatos egyéni ismeretek feltérképezése, az életkori sajátosságoknak megfelelő szintű információk átadása, az egészséges életmód választását megkönnyítő dohányzással kapcsolatos attitűd formálása, és a passzív dohányzás kényszere elleni aktív fellépés kialakítása. Az intervenció nemcsak késlelteti vagy megakadályozza, hogy a gyermek dohányozni kezdjen, hanem másodlagos hatása révén a felnőttek dohányozási szokásait is befolyásolni képes. Ezáltal csökken a gyermekek passzív dohányzásnak való kitettsége.

Hívja fel telefonon a barátait. Gyakorolhatja a relaxációt. Gyűjtse össze a helyzetekre vonatkozó stratégiáit!

Leszokás a dohányzásról: ezek a módszerek váltak be

Kezdetben pár napig válasszon olyan helyzetet, amelyben a kitalált stratégiáit alkalmazza! Figyelje meg mennyire hatékony. Ha hatékony és megállja az adott helyzetet vagy körülményt cigaretta nélkül, akkor remek, ha nem sikerül, akkor másik stratégiát kell kidolgozni.

leszokni a dohányzó klinikát a dohányzásról való leszokás nyomása

Pár nap múlva más-más helyzetre dolgozhat ki stratégiákat. Minden egyes kockázatos helyzet, körülmény esetében írja le az eseményt, a személyeket, akik Önnel lehetnek, valamint azt, hogy Ön mit tehet, gondolhat hatékony dohányzásellenes ilyenkor. Soroljon fel minden egyes esetben konkrét megküzdési stratégiákat, amelyeket használni fog annak érdekében, hogy elkerülje a dohányzást.

Tartsa észben!

Orvos válaszol

V — Változtatás: Változtasson rajta! A — Alternatíva: Használjon valami mást, helyettesítse a cigarettát valamivel az adott helyzetben! Ha egy stratégia nem működött az adott helyzetben, akkor váltson stratégiát! Nagy kockázatú helyzet.