Olvassa el, és abbahagyja a dohányzást


Ha betartja a leszokás legfontosabb szabályait, nagyobb eséllyel veheti fel a harcot a nikotin, a cigarettázás ellen.

olvassa el, és abbahagyja a dohányzást

Készüljön fel a leszokásra! Tűzze ki a leszokás napját!

By Swiss Clinic - In Egyéb - A cigaretta iránti sóvárgás alatt erős késztetést érzünk arra, hogy rágyújtson. A sóvárgás származhat abból, hogy szervezetében a nikotin szintje csökken, a szervezete ezzel jelzi, hogy hiányzik neki a megszokott adag. Ez a kellemetlen állapot tulajdonképpen jó jel, mivel jelzi, hogy egyre tisztul a szervezete. Olvassa el sóvárgás azonban kiváltódhat azért is, mert olyan környezetbe került, ami emlékezteti Önt és az idegrendszerét a dohányzásra.

Változtassa meg a környezetét Gyűjtse össze az összes cigarettát, hamutálat az otthonában, az autóban és a munkahelyén, és szabaduljon meg tőlük. Ne hagyja, hogy bárki dohányozzon az Ön otthonában Emlékezzen vissza az utolsó leszokási kísérleteire!

Így szokhatsz le a dohányzásról – ha van hozzá erőd

Vegye számba, mi segítette abban, hogy ne gyújtson rá, és mi nem. Ha abbahagyta a dohányzást, akkor ne gyújtson rá soha többet, még egyetlen szippantás erejéig se!

Vegyen igénybe segítséget! A vizsgálatok szerint annak nagyobb esélye van a sikeres leszokásra, aki nem csak saját magára támaszkodik, hanem mások segítségét is igénybe tudja venni.

Ez történik a testünkkel, ha abbahagyjuk a dohányzást

Segítséget sokféleképpen kaphat: Mondja el a családjának, barátainak, munkatársainak, hogy le akar olvassa el a dohányzásról, és ehhez szüksége van az ő segítségükre is. És abbahagyja a dohányzást meg őket arra, hogy ne dohányozzanak az Ön jelenlétében, és ne is hagyják kint a cigarettát, de még a hamutálat sem. Keressen fel egészségügyi szakembert orvost, fogorvost, védőnőt, gyógyszerészt, pszichológustés kérje a tanácsát Keressen dohányzásról leszoktató csoportos foglalkozásokat, vegye igénybe a telefonos segélyszolgálatokat, olvasson dohányzással kapcsolatos leszoktató irodalmat pl.

Sajátítson el hasznos új ismereteket, és változtasson a szokásain Próbálja meg elkerülni olvassa el dohányzásra serkentő szituációkat. Olvassa el sokat, menjen el sétálni, vagy foglalja el magát sokféle feladattal, munkával. Ha először próbál meg leszokni a dohányzásról, változtassa meg a rutinszerű életvitelét.

A dohányzás halálos tüdőrákot okoz.

Válasszon pl. Tegyen valamit azért, hogy elkerülje a stresszes helyzeteket, csökkentse a feszültségét. Vegyen egy forró fürdőt, mozogjon többet, vagy olvasson egy jó könyvet.

Tervezzen minden napra valami élvezeteset. Igyon sok folyadékot, lehetőleg vizet vagy gyümölcsleveket, de ne alkoholt vagy kávét. Használja gyógyszerét az előírásoknak megfelelően Magyarországon kétféle gyógyszert engedélyeztek dohányzásról való leszoktatásra. A gyógyszerekkel megduplázható a leszokás sikeressége, a gyógyszer nélkül, kizárólag a saját akaraterőre támaszkodáshoz képest.

Amennyiben a dohányos a számára leginkább megfelelő gyógyszeres kezelés mellé megfelelő életviteli és egészségügyi tanácsokat is kap az orvosától, a és abbahagyja a dohányzást sikeressége akár a 6-szorosára is nőhet.

olvassa el, és abbahagyja a dohányzást

A nikotinmentes tabletta vényköteles, és egy héttel a dohányzás abbahagyása előtt és abbahagyja a dohányzást kell kezdeni szedni a kezelő orvos által előírt módon. Akkor sem célszerű kihagyni adagokat, ha Ön már úgy érzi, hogy leszokott a dohányzásról. A visszaesés esélye akkor a legkisebb, ha az előírt ideig szedi a gyógyszert, és az orvos utasításainak megfelelően hagyja majd abba a kezelést. A nikotinpótló készítmények tapasz vagy rágógumi formájában vény nélkül kaphatók a gyógyszertárakban.

A használatuknál azonban itt is érdemes szakember véleményét kikérni, az adagolást pedig a nikotinfüggőség mértéke szerint kell meghatározni. Amennyiben Ön terhes vagy még nincs 18 éves, kevesebb, mint 10 szál cigarettát szív el naponta, vagy valamilyen súlyos betegsége van, semmi esetre se próbálkozzon önmagát gyógyszerelve a leszokással, hanem forduljon orvoshoz.

  • A dohányzásról való leszokás, dohányzás leszoktatás - PszichoFészek pszichológiai magánrendelő
  • Új év, új élet | NICORETTE®
  • Megtakarítás kalkulátorunkkal kiszámíthatja, mennyi pénzt spórolhat meg.
  • Index - Belföld - Kitiltják a cigarettát a kocsmákból
  • Tudnivalók a NiQuitin film alkalmazása előtt Ne alkalmazza a NiQuitin filmet ha allergiás a nikotinra vagy a gyógyszer 6.
  • Milyen zsírosak, hogyan lehet leszokni a dohányzásról

Készüljön fel arra is, ha ezúttal mégsem sikerül leszoknia vagy valamilyen nehéz helyzetbe kerül A legtöbb visszaesés a dohányzás abbahagyása utáni 3 hónapon belül következik be. Éppen ezért a gyógyszeres kezelést gyakran hónapos időtartamra is javasolhatják az orvosok.

Ne essen kétségbe, ha valami miatt ismét elkezdett dohányozni. Emlékezzen csak arra, a legtöbb dohányosnak többször is próbálkoznia kell ahhoz, amíg végleg abba tudja hagyni a dohányzást.

Dohányzásról való leszokásban segítő termékek - StatimPatika - Online Patika

Néhány veszélyes szituációt azonban érdemes elkerülnie, ha nem akarja a visszaesést kockára tenni. Alkohol Kerülje az alkoholfogyasztást. A szórakozóhelyek jelentős részében jelenleg is sokan dohányoznak.

Így szokhatsz le a dohányzásról — ha van hozzá erőd ZZs Olvasási idő kb.

Az ivás pedig csökkenti a gátlásokat, és kevésbé tud ellenállni egy szál felkínált cigarettának. Dohányosok Kerülje a dohányosok társaságát. A dohányfüst, a dohányzás észlelése fokozhatja a nikotinéhségét, erősítheti a megvonási tüneteket és a dohányzás utáni vágyat. Hízás A legtöbb dohányos hízik, miután abbahagyja a dohányzást, azonban és abbahagyja a dohányzást súlygyarapodás általában kevesebb, mint kg.

Dohányzásról való leszokásban segítő termékek

Táplálkozzon egészségesen, ne egyen többet, mint korábban és maradjon aktív, sportoljon, mozogjon. Ne hagyja, hogy a súlygyarapodás eltérítse céljától, a dohányzás abbahagyásától. Vannak olyan leszoktató módszerek, gyógyszerek, amelyek csökkentik az étvágyat, és kevésbé hajlamosítanak a hízásra.

Rossz hangulat vagy depresszió Nagyon sok olyan módszer áll a rendelkezésre, amellyel javíthat a hangulatán.

lehetséges-e a dohányzásról való kilépés leszokni a dohányzásról, és ne legyél ideges

A dohányzás abbahagyásakor jelentkező feszültségnek, rossz hangulatnak fájó nyak a dohányzás miatt nikotin nem a gyógyszere, hanem az oka. Amíg nem dohányzott, addig Ön sem érezte a nikotin kiürülésekor jelentkező kellemetlen sóvárgást, szorongást.

Amennyiben a szorongást, a lehangoltságot elviselhetetlennek érzi, forduljon orvoshoz segítségért, és ne nyúljon vissza a cigarettához, mert akkor kárba vész eddigi erőfeszítése.

10 tipp a dohányzásról való leszokáshoz

Ne feledje! Ha egyszer hozzászoktatta a szervezetét a dohányfüsthöz, a nikotinhoz, az örökre emlékezni fog rá, és bármikor képes visszaszokni rá. Ne kísértse az ördögöt, legyen határozott, és ne gyújtson rá évek múlva sem! Az első cigarettát nem szabad elszívni!