Hogyan lehet leszokni a dohányzásról, mint helyettesíteni, A dohányzásról le lehet szokni! Hasznos tanácsok a füstmentes élethez


Ha valaki le szeretne szokni a nikotinról, nincs könnyű dolga, mert bár a fizikai elvonási tünetek hétig tartanak, a pszichikai függőség akár évekig is elhúzódhat.

A dohányzásról való leszokás

Az egészségünket súlyosan károsító hatásai miatt veszélyes függőség a dohányzás, érrendszeri betegségeket, illetve rákot is okozhat. A dohányzásról való leszokást több tényező is nehezítheti. Ilyen például, ha a dohányos eleve kételkedik a leszokás sikerében, ha a környezetben sok az aktív dohányos, ha a hogyan lehet leállítani a súlygyarapodást mellett rendszeresen alkoholt fogyaszt, illetve, ha erősen hisz a dohányzás stresszoldó hatásában, különösen a munkahelyi környezetben.

leszokni a dohányzásról és helyreállítani a hatékonyságot

Pedig a dohánymentes élet előnyei már az első napokban jelentkeznek. Jelentősen javul szaglásunk, ízlelésünk, illetve jobban bírjuk a terhelést és a munkát is.

A dohányzásról való leszokás és a súlygyarapodás megelőzése

Hogyan lehet leszokni a dohányzásról apró trükkel segíthetjük magunkat, hogy ne essünk vissza az első napok sikere után. Erős dohányosoknál szükséges a nikotin átmeneti pótlása Mivel a dohányzásról való leszokás idején sokaknál fokozódik az idegesség és az álmatlanság, tanácsos valamilyen nikotinpótló terméket alkalmazni.

tiszta légzésű dohányzó gyógyszer

Ezzel az elvonási tünetek és a cigaretta utáni vágy is csökkenthető. Erre a célra megfelel a nikotinos rágó, az orrspray hogyan lehet leszokni a dohányzásról a tapasz.

10 tipp a dohányzásról való leszokáshoz

A kezelésnek ezt a típusát nikotin helyettesítő kezelésnek hívják. Figyeljen a napi rutinjára A dohányzás az esetek jelentős részében egy pótcselekvés.

Reggeli előtt, munkába menet, a munkahelyi szünet alatt, illetve barátokkal töltött időben sokan gyújtanak rá, az évek alatt pedig ezek az 5 mint helyettesíteni rutinná válnak. Készüljünk fel ezekre a helyzetekre.

5kritikus hiba, amit ne kövess el, ha le akarsz szokni a dohányzásról

Reggel együnk inkább egy almát, a munkahelyünkön inkább mozogjunk vagy tartsunk pihenőt, illetve esténként kerüljük a füstös helyeket. Mozogjon, sportoljon Csodálkozni fog, hogy újra milyen sportos lett, és a tüdeje végre friss levegőhöz jut, a teste oxigénnel töltődik fel.

EXTRA AJÁNLÓ

Ezen kívül a sport az esetleges súlyfelesleg ellen is hatásos. Az is észrevehető, hogy aktív mint helyettesíteni mellett sokkal kevésbé vágyik az ember egy cigarettára.

hogyan lehet leszokni a dohányzásról, mint helyettesíteni

Keressen indokokat Fontos, hogy tisztában legyünk a leszokás előnyeiről, életünkre gyakorolt pozitív hatásairól. Fontolja meg, milyen előnyökkel járna, ha már nem dohányozna.

  1. Dohányzásról való leszokásban segítő termékek - StatimPatika - Online Patika
  2. Mózes Zsófi Hogyan ne reklámozz gyerekkel?
  3. A dohányzásról való leszokás napi hatása
  4. Dohányzás helyett: így tud végleg megszabadulni a cigitől - EgészségKalauz

Nincs többé kellemetlen szájszag, füstszagú ruhák, telefüstölt lakás, az ételek íze jobban élvezhető, kevesebb köhögés, növekvő várható élettartam.

Nem mellékes tényező, hogy havi szinten több tízezer forintot spórolhat meg, mint helyettesíteni szinten pedig egy luxus utazás árát. Mindig tartsa szem előtt ezeket az előnyöket. Még jobb, ha egy cetlire feljegyzi indokait, és ha újra kísértésbe esne, olvassa fel őket magának.

A koncentráló készség csökkenése, 2 hét Ingerlékenység, izgatottság, szorongás, 4 hét Alvási problémák, 1 hét Emésztési zavarok, székrekedés, 4 hét Fel kell készíteni a környezetet is a leszokásra. El kell távolítani a lakásból a dohányzásra emlékeztető tárgyakat, cigarettát, öngyújtót, hamutartókat. Ki kell mosni a füstszagot árasztó textíliákat, s nem árt az sem, ha alaposan kitakarítjuk az autónkat is.

Jutalmazza meg saját magát Gyűjtse az elején egy dobozba a cigarettára szánt pénzt, majd hetente vegyen belőle ajándékot saját magának. Jegyezze fel minél több helyre mennyi ideje nem dohányzott, és kerek számoknál ünnepelje meg a sikert.

hogyan lehet szellemileg leszokni a dohányzásról hogyan nem dohányozni, ha kilép

Minél több pozitív impulzus éri a leszokás miatt, annál nagyobb eséllyel maradt távol a visszaeséstől.