Hogyan lehet leszokni a dohányzásról, ha vezetök, Tévhitek a dohányzásról való leszokással kapcsolatban


Volna itt egy igen jó hír, ha azt tervezi, hogy leszokik a cigiről

A visszaesés szempontjából kritikus, hogy felismerje és kezelje a visszaeséshez vezető gondolatokat. Eddig soha sem sikerült, vajon miért próbálkozom még mindig ezzel.

Mik az előnyei, ha abbahagyja a dohányzást? 10 lépés a leszokásról

A végén úgyis dohányozni fogok. Ha nem füstölne úgy, mint egy gyárkémény, én is le tudnék szokni.

Más gondolatok is hozzájárulhatnak a visszaeséshez:

Ha vezetök egy szál cigaretta ma este. Holnap ismét folytatom a leszokást. A cigaretta mindig hiányozni fog. Ilyenkor például az ilyen gondolatokkal szembeállíthatja a dohányzásról leszokás előnyeit vagy éppen a dohányzással együtt járó kellemetlenségeket.

a dohányzásról való leszokás után tetszett

Ne hagyja, hogy ez a nosztalgia aláássa eddigi munkáját! Ne bízza el magát, még sokáig erősnek kell lenni, és vigyázni arra, hogy semmiképpen ne gyújtson rá!

hogyan lehet leszokni a dohányzásról, ha vezetök

Emlékezzen arra, hogy nem szívhat el még egy szál cigarettát sem anélkül, hogy veszélyeztetné azt, hogy ismét dohányozni fog. A válságok kezelése: Esetleg gondolhatja azt is, hogy a dohányzás megengedett olyan kivételes körülmények között, mint például egy krízis, nagyon megterhelő helyzet. Nem kívánatos változások: Esetleg olyan változásokkal szembesülhet, mint a testsúlygyarapodás, az ingerlékenység, a koncentrációs problémák és más megvonási tünetek.

képtelen leszokni a dohányzásról

Önmagában való kételkedés: Az önmagában való kételkedés alááshatja a füstmentesség fenntartására irányuló erőfeszítéseit. Miért gondolom, hogy most sikerülni fog? Például, képzelje el, hogy milyen mérges lenne akkor, ha ezeket a szomszédjától vagy ismerősétől hallaná, és mégis elfogadja saját magától?

hogyan lehet leszokni a dohányzásról, ha vezetök reventil gyerekeknek

Hogyan küzdhet meg a visszaeséshez vezető gondolatokkal? Néhány technikát mutatunk be ehhez: Kihívás vagy megkérdőjelezés: A leghatásosabb módja ezen gondolatok legyőzésének, ha közvetlenül szembesülünk velük vagy megkérdőjelezzük őket.

Emlékezés a dohányzással együtt járó kellemetlenségekre: egy másik stratégia, ha visszaemlékezik, összegyűjti a dohányzással együtt járó konkrét, kellemetlen tapasztalatait. Ilyenek lehetnek például a reggeli köhögés, a gyomorpanaszok, a kifulladás.

MTT - A leszokás folyamata

Ezeknek a tapasztalatoknak a felidézése segíthet leküzdeni a visszaszokást hogyan lehet leszokni a dohányzásról gondolatokat. Figyelemelterelés: Hatékony stratégia lehet az is, ha egyszerűen eltereli a figyelmét a dohányzásról.

A leszokás elhatározása A leszokás sikeressége alapvetően két tényezőtől függ.

Képzeletét és gondolatait kellemes, pozitív tartalmakkal foglalja le pl. Önmagát megjutalmazó gondolatok: Másik stratégia lehet az, ha a dohányzással kapcsolatban a sikereire és az erősségeire gondol.

hogyan lehet leszokni a dohányzásról, ha vezetök abba kell hagynia a dohányzást terhesség alatt

Nehéz ilyeneket hangosan kimondani, de önmagát mindenki bátran megdicsérheti, elismerően nyilatkozhat saját magáról saját magának.